fredag den 4. april 2014

Disney weekend


Noget af Mikes familie fra Chicago var på ferie i Disney i Florida, og siden vi ikke ser dem så tit, så valgte vi at tilbringe weekenden sammen med dem. Mike og Jack tog allerede afsted torsdag, og mig Haley og Liam tog afsted fredag omkring middagstid, så vi fik før fri fra skole. 

Vi mødtes med de andre i Epcot (en af de fire parker i Disney), hvor de har noget som hedder world showcase. Jeg kan ikke huske om jeg har forklaret det før, men nu gør jeg det lige igen. World showcase er hvor de har prøvet at lave nogle små områder ud af lande fra hele verden. Så forestil jer en kæmpe sø, og så går man rundt om den, og så er der forskellige lande, hvor de så har noget specielt mad, souvenirers, shows/forlystelser som man forbinder med det land. Vi gør det egentlig mest for maden :) men de har bl.a. Canada, England, Frankrig, Marokko, Japan, USA, Italien, Tyskland, Kina, Mexico og Norge. Og i Tyskland har de Milka chokolade, kinder chokolade, rittersport, haribo osv. så jeg får altid lidt slik derfra :) og I Norge har de daim og Gajol så der får jeg som regel også noget. I Norge har de også Carlsberg øl, og har jeg fortalt at det var dansk, så Mike og Haley får altid Carlsberg øl i Norge :) Det er altid virkelig sjovt at se, hvordan de ser andre lande, og hvad de tror om de lande osv, men de rammer de fleste lande rigtig godt! Og for at man kan arbejde der, skal man være fra det land, så det er meget sjovt synes jeg. Vi blev der helt indtil parken lukkede, så vi kunne se fyrværkeriet, som altid er en stor ting i Disneyworld. 

Vi bor 10 mennesker i en 6 personers lejlighed, så det er lidt trængt med plads. Og lørdag vågnede vi alle sammen klokken tidligt, fordi vi har en lille baby i huset.. Og jeg deler en sovesofa med Liam, som ikke lige er det mest behagelige i verden, men det overlever jeg nu nok. 

Jeg tror vi tog til poolen klokken 9, og så spiste vi morgen mad efter vi havde badet lidt, lidt underlig rækkefølge, men de går ikke så højt op i morgenmad herover, jeg vil nok nærmere kalde det brunch faktisk. Men vi var ved poolen et par timer før vi tog hjem og gjorde os klar til at tage i magic kingdom. Det var ret uhyggeligt faktisk, for lige da vi steg ud af bussen til magic kingdom lød der er ordentlig brag og så begyndte det at regne, og vi tænkte det ville gå over om en 10 minutters tid, men det gjorde det godt nok ikke! Vi fik alle ponchos og det hjalp rigtig meget, indtil vi kom ind i parken, og så ved jeg ikke hvad det skete. Det begyndte at regne så sindssyg meget, det var nærmest som om nogen havde en vandbalge med uendeligt vand, som de blev ved med at helde ned lige over hovedet på os. Og alle stod allerede under tagene, så vi gik midt ude på vejen helt for os selv, og det er første gang, at vi har været de eneste mennesker foran slottet i magic kingdom. Jeg ville have taget et billede, men min telefon ville være druknet.. Dog fik jeg et par billeder, men det beskriver slet ikke hvor slemt det var! Og jeg fik endda også en tornado advarsel på min mobil, hvilket betyder at der er set en tornado i området, så det blev jeg vildt bange for, men det tog de skam slet ikke så tungt, for det er nærmest blevet hverdag for dem. De fleste tog hjem efter kort tid da Jackson og Emma (babyen) ikke synes det var så sjovt at være gennemblødt. Men vi havde det nu vildt sjovt med at løbe rundt i regnen i bare tæer, og der var ingen ventetid ved forlystelserne fordi alle tog hjem, så det var vildt sjovt, men efter et par timer begyndte at være lidt koldt, når man rendte rundt med sjask vådt tøj på. 

Søndag tog vi kun til Hollywood studios i et par timer og så tog vi hjem og badede i poolen i stedet er par timer. Senere på aften skulle vi hjemad, og det betød at jeg skulle sige farvel til Mike's mor, søster, hendes mand og børn, som jeg ikke kommer til at se igen før jeg tager hjem, så det var lidt trist, for de er virkelig nogle vildt søde og skøre mennesker. 

Ellers er det jo April om nogle få timer, hvilket betyder NY, fødselsdag og prom for mig vedkommende, så det bliver en god måned jeg går ind i :) 

















Helena 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar