søndag den 10. november 2013

Ugen der gik

Det var første uge på slankekur, og indtil videre er det gået meget godt! Det er lidt lettere når, man er to man om det, og når man har tal på, hvor meget man spiser, men nok om det :) 

Hvis jeg skal finde en ting, som jeg hader ved USA, er det alt deres papirarbejde... Hold nu op, hvor har jeg ikke andet end bøvl, og det tager godt nok hårdt på mig!
Jeg kom i skole tirsdag, for at finde ud af at mine papirer for at jeg kunne spille fodbold endnu engang var blevet afvist, og denne gang fordi der ingen dato var på mit karakterblad! Jeg går i 11. Klasse herover, men derhjemme går jeg jo i det, som svarer til 10. Klasse, så de troede, at jeg havde sprunget et helt år over, og ville derfor ikke acceptere mine karakterer fra 8 og 9.. De ville kun have dem fra 10. Klasse, men prøv i at forklare de kødhoveder der sidder et eller andet sted her i Florida, at det her er min 10. Klasse, og at de har puttet mig i 11. Klasse fordi de er et år foran, så deres 11. Svarer til vores 10.! Jeg kan så fortælle jer, at det kan ikke lade sig gøre! Men heldigvis har jeg den bedste mor, som altid er klar til at hjælpe, når jeg ringer, så hun sørgede for, at sende og scanne alt til mig med dato og bevis på, at min 10. Klasse er i år, så tak mor!!!! Men ja tirsdag var bare for meget, for det tager virkelig hårdt på mig, når det er, at de bliver ved med at afvise mine papirer, og jeg bare gerne snart vil spille sammen med pigerne! Så jeg gik og var ked af det hele dagen, undtagens til frokost hvor jeg sidder med en af fodboldpigerne nu, og hun sidder sammen med de sjoveste mennesker, kan ikke huske hvornår jeg sidst har grint så meget af nogle personer! Så det var dejligt! Men humøret faldt hurtigt igen efter frokost, og til træning var jeg også bare ked af det.. Og da vi kom hjem, gik jeg ind på værelset og så græd jeg bare, for det er virkelig frustrerende, at jeg så gerne bare vil spille, men jeg kan ikke gøre noget som helst, og når jeg bliver frustreret, kan jeg ikke udtrykke mig ordentligt på engelsk endnu, så jeg slår over i dansk, og så ville jeg ønske, at jeg var hjemme i dk, hvor jeg kunne komme af med alle mine følelser, uden at skulle bruge kræfter på at oversætte når jeg er så frustreret! Men Haley kom ind på værelset til mig, og gav mig en krammer, som bare får en til at græde endnu mere, så jeg fik grædt igennem, men det var også tiltrængt! Og jeg forklarede Haley, hvorfor jeg græd, og så var det som om, at det hele faldt på plads, så det var dejligt! Og jeg fik lidt luft igen :)

Vi havde kamp både onsdag og torsdag, men jeg kunne som sagt ikke spille, men jeg tog stadig med, for at være en del af holdet. Vi spillede 1-1, hvilket var ok egentlig. Da jeg kom hjem, sagde Mike at han havde skaffet billetter til en NHL kamp, når nu jeg ikke kunne komme til at spille fodbold i denne her uge. Så det hjalp heldigvis lidt på humøret! Og vi planlagde at skulle til NHL kamp om torsdagen. 

Da jeg kom hjem fra skole torsdag, ringede min træner til mig og sagde, at mine papirer var blevet godkendt, så jeg kunne spille den aften, men nu havde vi jo lige fået billetter til NHL kampen... Heldigvis sagde Haley, at jeg skulle tage til fodboldkampen, da hun jo vidste, hvor meget jeg har glædet mig, og de kom og heppede på mig. Mike sagde at vi nok skulle komme afsted til NHL på et andet tidspunkt, så det er dejligt! Og jeg er virkelig så glad for at jeg er havnet i denne her familie! Hvad de ikke gør, for at jeg får den fedeste oplevelse, og for at støtte mig i alt hvad jeg gør! Det er helt fantastisk, og jeg elsker dem virkelig! Men videre, vi deler bus med skolens drenges fodboldhold, når vi skal til kamp, og ej hvor er det bare noget af de fedeste, når man sidder sådan 40-50 mennesker i bussen, som bare er glade og synger og joker med hinanden osv, busturerne til kampene, er virkelig noget af det bedste! I det hele taget bare den school spirit der er her på skolen! Vi tabte godt nok kampen, men jeg var stadig glad, og kunne ikke lade vær med at smile, for jeg var bare glad, for at kunne spille! Og spillede endda 60 min ud af 80, så det er jo meget godt :) men min fodboldkamp var 40 minutter væk fra, hvor vi boede, og kampen startede 20.20, så vi kom først hjem 23.30, og så skulle jeg først til og i bad... Og da jeg kom hjem, lå der en pakke fra dk, det var fra Hans og Bente, som havde sendt nogle juleting og en avis fra dk, og det var godt nok dejligt!! Så tak Hans og Bente :) Heldigvis betød det, at jeg kunne møde til 2. Time fredag, så det var dejligt :) 

I dag (lørdag) har vi egentlig bare slappet af. Vi var til Jacks baseball kamp her til morgen, og ellers fik jeg ryddet op og rykket rundt på mit værelse, så nu er jeg endelig kommet helt på plads, og har fået pakket alt ud, men det var nu også på tide! :) og jeg fik lavet de fleste af mine lektier. Her til aften spillede Alabama og LSU amerikansk fodbold, og det var en af de største kampe i sæsonen, og da Haley er fra Louisiana (hvor LSU er fra) holdte vi selvfølgelig med dem! Vi tabte godt nok, men jeg er faktisk begyndt, at synes det er ret spændende at se amerikansk fodbold, når jeg er begyndt at forstår alle regler osv, og det er noget der er virkelig stort herover, og noget min familie går rigtig højt op i, så det er dejligt, at jeg føler, at jeg kan begynde at snakke med om det. 

I morgen skal vi i kirke, wuhu! Ej, det er ikke så slemt mere, er begyndt at vende mig lidt til det, så det går nok :) bagefter skal jeg højst sandsynlig være sammen med nogle af pigerne fra holdet, og måske sove med dem, da vi ikke skal i skole på mandag. Men mandag skal jeg hjælpe en anden udvekslingsstudent med at bage en masse, så der må jeg lige se, hvad jeg gør :) 

Mandag skal jeg forresten også med Mike til en NFL kamp. Vi skal ikke i skole mandag, fordi det er veterans day, og Mike er jo air force man, så han er en af dem, som vi holder helligdag for. Om mandagen er det så alt mulig pga det, der er 50 procent i nogle af butikkerne, og der er arrangementer rundt omkring. Men han kunne få to billetter NFL kampen, som spilles mandag aften, så den skal vi ind og se. Og inden da skal vi til "tailgate" tror jeg nok det hedder. Hvilket er en fest på parkeringspladsen før kampen, og fordi de her billetter er fra militæret, får vi fra bad og drikke, og der vil være underholdning indtil kampen starter, så det bliver vildt fedt at prøve! 

Men det var vidst det fra nu. Og jeg kan fortælle, at jeg har det godt igen, efter et par hårde dage! :) 







Helena 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar