søndag den 3. november 2013

3.2.1 Slankekur !

Så jeg var på vægten for første gang siden jeg kom, og det var ikke ligefrem et glædeligt gensyn, jeg fik med min vægt... Lad mig bare sige at jeg har taget på, og jeg har taget nok på til, at jeg går på en alvorlig slankekur. Det er ikke fordi, at jeg ikke havde set den komme, men at det var så meget, jeg havde taget på, vidste jeg ikke lige, og især ikke nu hvor jeg spiller fodbold 2 timer 5 gange om ugen!
Så nu har mig og Haley besluttet os for, at gå på slankekur en gang for alle. Jeg satte mig ned, og skrev op, hvad jeg spiste i løbet af en almindelig dag, og i løbet af en weekend dag, og da jeg så det, blev jeg pludselig klar over, at det faktisk er imponerende, at jeg ikke har taget mere på!

En almindelig skoledag spiser jeg:

Morgenmad:
Jeg spiser kellogs all-brand til morgen mad (og bruger endda fat free milk)
Man kan få gratis morgenmad på skolen, så når jeg kommer derhen, får jeg typisk en müslibar (måske en lidt usund en af slagsen), men den gemmer jeg. 
Men i weekenderne får vi endte vafler, egg-sandwich, scramble æg eller henter morgenmad ude. Jeg har faktisk fået McDonalds mad tre gange til morgenmad, men de kører deres morgenmads menu, så det er ikke en almindelig burger, men får dog stadig en sodavand. 

Snack 1:
I min fjerde periode spiser jeg som regel min müslibar fra om morgenen, og en pose kiks (på størrelse med de små poser kims man kan få). 

Lunch:
Får jeg som regel pizza... men hvis der ikke lige er pizza, så tager jeg en salat. Grunden til at jeg ikke tager salat hver dag er, at man skal stå i kø en halv time, og det gider jeg ikke, når man kan stå i kø 10 min og så få pizza... Hvis jeg har en dårlig dag, drikker jeg også en halv liter cola der, men det er kun på dårlige dage!! Og nogle gange får jeg skittles, men det er svært at lade hver, når det er så billigt, og man bare kan gå hen til automaten, vi har 12 slik og sodavands automater i cafeteriet, så de er over alt.
I weekenden til frokost henter vi altid mad, så det er burger king, McD, Wendy's, Taco Bell eller sådan noget. 

Snack 2:
Fordi jeg har træning efter skole, spiser jeg en pose kiks mere inden træning og i løbet af hele skole dagen har jeg drukket en liter vand, og under fodboldtræningen drikker jeg 1-2 liter, så jeg får nok vand! 

Aftensmad:
Får vi som regel hente mad, men nu hvor Liams football træning er slut, har de mere tid til at lave mad, så vi er faktisk begyndt at spise hjemmelavet aftensmad måske 5 ud af 7 dage om ugen :)
I weekenden tager vi enten på restaurant, eller også laver de noget lækkert mad. 

Snack 3:
Jeg spiser altid en eller anden form for usund snack inden jeg går i seng, men det er meget forskelligt hvad det er. 
I weekenden får vi næsten altid is eller sådan noget :) 

Men det er rigtig svært ikke at spise usundt, når vi får mad udefra tit, og når skolen serverer pizza og har slik og sodavands automater. I syden er de også kendt for at lave maden meget mere fed end i resten af USA, men jeg kan bare sige nej, eller lave noget andet... Jeg har også en svaghed for skittles, og jeg har den sødeste værtsmor, som køber en ny (stor) pakke skittles til mig hver søndag, når vi er ude og handle ind til ugen. Og vi tager af og til hen og får starbucks eller en is eller sådan noget. Der er bare det problem, at alt smager så godt, så det er svært at sige nej.. Men efter jeg så, hvad jeg vejede, tror jeg ikke, at det er så svært mere.

Jeg starter med at tage salat med i skole hver dag, i stedet for at købe mad på skolen, og jeg tager frugt og nødder med til snacks, og lader mine penge blive hjemme, så jeg ikke kan købe snacks derhenne. Og vi starter forhåbentlig med at lave noget mere mad selv, så det også er lidt sundere, og så skal jeg ikke spise snack efter aftensmaden, men hvis jeg gør det, skal det være sundt! 

Så jeg regner med, at hvis jeg "bare" laver lidt om i min kost, og så stadig spiller fodbold 2 timer 5 gange om ugen, så kan jeg nå at smide mine ekstra kilo inden jul (måske ikke, da der er thanksgiving, og der takker man for maden, så der skal vi ikke lave meget andet end at spise). 

Haley har vist mig en app som hedder myfitnesspal, og der kan du sige, hvor meget du vejer, og hvor meget du gerne vil veje, og så regner den ud, hvor mange kalorier du skal spise i løbet af en dag. Hver gang du spiser noget skal du skrive det ind under et måltid, så det er en slags dagbog. Man kan være venner med hinanden det inde, så Haley kan følge med i hvad jeg spiser, og hvad jeg dyrker af motion og omvendt, så det bliver sjovt at prøve :) 

Undskyld for et lidt kedeligt indlæg, men følte lige for at fortælle lidt om, hvad jeg spiser, så i forstår hvorfor det er, hvis jeg kommer hjem 15 kilo større :) 

PS. Det var jo sidste dag i dag, hvor vi kunne spise usundt, så jeg lavede pandekager til dem, for de pandekager man får her er virkelig ulækre.. Og vi fik dem med is og med marmelade og sukker, og de elskede det! 




Helena  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar