fredag den 18. oktober 2013

Homecoming og familiebesøg

Okay, så lørdag var der jo homecoming!!!!!!!!! Jeg forklarer lige en gang for alle hvad homecoming er :)

Homecoming er en skolefest, men en meget formel skolefest. Ikke så formel som galla, men heller ikke så afslappet som en skolefest i DK. Normalt inviterer en dreng en pige med til festen, og man skal helst gøre så meget ud af, at spørge en pige ud som muligt. Jeg har set mange forskellige og søde ting. Der var en dreng, som havde fået en flok af sine venner til at holde et skilt op hver især med et bogstav på, og så stavede det "Homecoming?", der har været et par stykker, som har spurgt under en af hjemmebane football kampene, hvor de har fået cheerleaderne til at holde et skilt op, hvor de så spurgte,  og der var en af football spillerne, som sagde at en pige skulle komme ud på banen før kampen startede, og så spurgte han hende foran hele publikum med blomster :) Der er mange forskellige måder at spørge på, og man kan også bare lade vær med at gøre et stort nummer ud af det, men det er det de fleste gør :) Jeg gik med et par piger, så jeg spurgte ikke nogen ud, hvilket mange piger også vælger at gøre. Nok om det.. Hele ugen op til homecoming dancen som er lørdag, har hver dag et tema, så man kan klæde sig ud, hvilket stort set hele skolen gør, og der er pep rallyes, og læreren er mere forståelige for alle bliver helt skøre når det er homecoming uge.

Mine temaer var:
Mandag - pensionist
Tirsdag - Tvillinge dag
Onsdag - tøj der ikke passer sammen
Torsdag - superhelte dag
Fredag -  skolens farver

Fredag aften er der så en football kamp på hjemmebane, hvor stort set hele skolen kommer, fordi der bliver afsløret hvem homecoming dronningen er, og der er en masse optrædelser i pausen, før og efter kampen, og det hele er sådan lidt magisk. Lørdag aften er dansen så, men kun fra 19-23 for min skoles vedkommende.


Lørdag kom Vicky over til mig, så vi kunne gøre os klar sammen. Så kørte vi over og hentede de to andre udvekslingsstudenter (Pauline, Tyskland og Lerie, Spanien), hvor vi tog en masse billeder. Så kørte vi til Applebee's og spiste, sammen med en masse andre fra skolen. Haley hentede os fra Appelbee's og så kørte vi hen til dancen, som blev holdt et fint sted inde i Tampa. Det var delt op i flere etager, første etage var der mad, anden etage var der diskotek, og jeg ved ikke, hvad der var på tredje etage, nåede aldrig derop :) 
På anden sal var der også solbriller, blinkende ringe og halskæder man kunne tage i mange forskellige farver, fordi homecoming temaet var saturday night life. Det var rigtig sjovt, at være med til at danse alle mulige fællesdanse, som jeg aldrig havde prøvet før, men så snart der ikke var fælles dans, dansede de alle sammen med upassende, nogle mere end andre. Det var for det meste hovedet ned og numsen op, og det havde vi fået at vide, at vi ikke måtte, men ja det var der så nogen der gjorde alligvel.. Det tog mig lige lidt tid at vende mig til at se på det, men efter lidt tid, kunne jeg ikke andet end at grine af det... Jeg var meget sammen med nogle fra fodboldholdet den aften, og heldigvis dansede de normalt. Teenagere her over har ikke lige så meget frihed, som vi har hjemme i DK, så når de er steder uden deres forældre, kan de slet ikke styre det.. Men ja, sådan er det jo, og jeg er taknemmelig for at mine forældre ikke er som de fleste forældre herover :) 

Da jeg kom var Mikes familie her, de skulle overnatte 2 dage, og så til disney i en uge bagefter. Den aften sad jeg oppe med Mike og hans søster til klokken 4, og de dejlige små dreng kom og vækkede mig klokken 8 (kan i mærke ironien).... Vi planlagde at tage til stranden, men før alle var klar, var klokken 13, og jeg aner ikke, hvad jeg lavede de fem timer ind i mellem :) og forresten, så fik vi donuts til morgenmad, og gud hvor jeg elsker dem! Men søndag var vi ved stranden et par timer, og om aftenen tog vi alle på en japansk restaurant, der hvor kokken står og laver maden foran dig, og puha jeg spiste meget! (jeg spiste endda meget sushi mor!!). Jeg gik direkte i seng da jeg kom hjem, for var fuldstændig færdig! 

Mig før homecoming

Vicky, Pauline, Leire og me

Us again - but from Tyskland, Tyskland, Spanien og Danmark

Mig og Lerie

The Italian club, hvor homecoming blev holdt

Alle de ting vi kunne tage

Lerie og mig igen

Inde fra diskoteket 

Morgenmadddd

Fra stranden 

Fra stranden igen 

På den japanske restaurant 

Pauline, Lerie, Olivia, Tarynn, mig og Caitlyn 


Helena

Ingen kommentarer:

Send en kommentar