torsdag den 12. september 2013

Første, anden og tredje skoledag

Jeg starter med at advare mod et laaaangt indlæg igen.. Men hvis jeg skal nå at fortælle om alt der sker, så bliver det langt :) Og der er 100 % stavefejl, men magter ikke at læse det igennem :)


Første skoledag 
Okay første skoledag var...... IKKE SJOV... Jeg starter lige med at sige, at der går vildt mange "sorte" på min skole, og det er virkelig noget, jeg skal vende mig til, ikke for at være racistisk, men det føles som om 90% er sorte, og det er jeg slet ikke vant til, så den skal jeg lige sluge!!! De snakker alle neger slang, så det er svært at forstå og de er højt råbende og ja, dem skal man lige vende sig til. 

Nå men, Haley og mig kørte hen på skolen for at få mig registreret omkring klokken 8. Det tog cirka 3 timer at få lavet mit skema, få lavet "buskort", arrangeret frokost og få rundvisning. Jeg skulle gå til time da der var 10 minutter til ,at det ringede ud til lunch (som er frokost), og jeg gad ikke, så jeg tænkte at jeg bare ville gå rundt, i stedet for at afbryde en klasse med 10 min igen, men nej den gik ikke, for min rundviser "afleverede" mig i den klasse, så det kunne ikke undgåes. Heldigvis var det i min computer klasse, og min lærer er rigtig flink der, Mrs Lampe, tror jeg hun hedder? Jeg måtte bare sidde og være på facebook, da jeg ikke kunne gå i gang med noget. Det ringede ud, og jeg havde lunch. Hvis der er nogen, som har set film fra high schools i USA (fx high school musical), så forstil jer det billede, hvor hver klike sidder ved deres bord, og jeg gik rundt som outsideren uden nogen steder at være.. Jeg fandt endelig ud af at få købt maden, og jeg skulle bare have dagens menu, hvilket var den klammeste kyllinge burger til dato! Men jeg spiste alligevel alt, fordi jeg kedede mig. Jeg spurgte nogle piger til sidst, om jeg måtte side der, og det måtte jeg gerne, vi begyndte at snakke lidt sammen, og de "gav mig lov til" at sidde ved deres bord fremover, så det var en stor lettelse, at jeg ikke skulle gå sådan rundt igen næste dag! 

Det ringede ind til time, og jeg skulle have "Forensic Science" kan vildt godt lide det fag, men det er stadig svært at følge med, fordi man bruger alle mulige indviklede ord.. Klassen handler forresten om, at man lærer, hvordan man opklarer mord, det er altså ret sjovt! Jeg sad med nogle søde piger der, og skulle også have min sidste time med en af dem. 

Min sidste time var English IIII honors, og det er det aller højeste niveau engelsk, som man kan tage, har ingen ide om, hvorfor jeg er kommet deri, for fattede absolut ikke en brik overhovedet, så jeg skiftede den klasse ud! 

Da jeg kom hjem gik jeg ind for at tage en lur, stod så op igen for at spise og gik i seng 18.30, og sov til jeg skulle op næste morgen (5.30), så det var tiltrængt med søvn! 

Så alt i alt var den dag ikke god, jeg havde snakket med meget få, men ikke fundet nogle jeg synes var potentielle venner. Og følte jeg havde russisk i stedet for de andre fag, så lidt forstod jeg. 


Anden og tredje skoledag 
Var straks meget bedre, og jeg kunne faktisk for første gang lide at være på skolen. Jeg fik byttet min svære engelsk klasse ud for en mindre svær og jeg fandt ud af at jeg har U.S. history med to andre udvekslingsstudenter fra Germany. Jeg snakkede med flere og flere i timerne den dag, og de piger fra lunch, var utrolig søde! Det er lidt sjovt at 2 af de 4 piger jeg har lunch med er sorte og en er mulat og den sidste hvid :)

Mit skema er lige nu:

U.S. History - sød lærer, men forstår minus... Jeg venter på vi starter et nyt kapitel, så jeg ved, hvad det er han står og snakker om 
Pre-calculus - hvis jeg synes jeg fattede lidt i U.S History, så ved jeg ikke, hvad jeg gør i denne her klasse... Jeg har om sinus, cosinus og tagens på engelsk, og noget med domain og unit circle noget, er L O S T ! 
English 3 - sød lærer, men ingen elever har respekt for hende, så klassen er ret vild, og man lærer ikke rigtig noget, men hun giver heller ikke lektier for, så det er dejligt :)
Pottery - Det er en klasse, hvor man skal tegne, og bagefter forme det ud af ler. Jeg har den klasse sammen med en af pigerne fra lunch, det er det eneste positive..
Computer class - Elsker den klasse! Jeg forstår alt hvad man skal for en gang skyld, og læreren står ikke og plapre løs i 40 år og en madpak, så den klasse er jeg rigtig glad for, og der har jeg søde Mrs. Lampe
Lunch - Kan bedre og bedre lide lunch, jeg føler mig mere og mere som en del af "gruppen", og vi har det sjovt sammen!
Forensic science -  Den klasse er bare spændende, og det er okay elever og en okay lærer, så den er fin nok 
Fabric constroctions - Det er min sidste time, og der lærer vi at lave vores eget tøj. Jeg er ikke den mest kreative, men kan godt li' den klasse, for der kan jeg forstå og finde ud af ting, og den er meget hyggelig, hvor man bare sidder og hygge snakker, mens man laver et eller andet, sådan en rigtig kaffeklub :) 

Så lige nu er jeg faktisk glad for at gå i skole, og jeg glæder mig til at komme i skole, og snakke med flere mennesker, og jeg forstår mere og mere for hver dag der går :)

I dag var jo 9/11, så vi skulle alle have det amerikanske flags farver på, det var ret vildt at se, vi skulle også holde et moment of silence, og så var der militær folk på skolen i den anledning, der kom en soldat og spiste lunch med os piger, og han spørger, om jeg ikke skal i militæret, så siger jeg, at jeg er fra DK, men er her bare som udvekslingsstudent, så siger han, at han er gift i en by der hedder Haderslev i DK, og jeg var bare sådan, DET ER DER JEG ER FRA!!! og han var bare sådan, du tager pis på mig ikke??? så vi sad og snakkede om Haderslev og DK resten af lunch, ret så hyggeligt! :) 

Har også været i walmart for at købe skolesager, der røg dælme en slat! (så måske skal der lidt mere på kontoen pappi, hæhæ). 



Nogle af mine bøger 

Mine mapper 

First time at walmart

en af gangene med skabe, og de skaber er seriøst de sværeste at få op, har ikke fået mit op selv endnu.......

Aftensmad fra Taco Bell.. Jeg lever ret usundt, ups :)

Fik en mellem Strawberry lemonade fra Wendy's, som er en liter.....

Noget at mit nabolag

På skolen, venter på bussen, tror der er 30 ens busser, det er så forvirrende!

Cafeteria og få mennesker

Min adresse er:
10115 Holland Rd Riverview, FL 33578 FLORIDA, USA 

Me and my big Wendy lemonade 


And again 


Jeg vil sove nu, i må have en god morgen/dag, hvornår i end læser det her


Helena 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar